Sam's giardino

17 augustus 2014 - Swakopmund, Namibië

Vandaag slapen we uit, we zetten de wekker om 7.45 uur en spreken af tegen 8 uur aan het ontbijt, na het ontbijt gaan we nog tanken en vertrekken we naar Solitaire, dat is een afgelegen dorp, met als ik mij niet vergis 92 inwoners, er is een tankstation, een cafe, een winkeltje, een bakkerij, een lodge en een garage.

Gelukkig is die garage er, net als we gingen vertrekken merken we bij de andere auto een platte band op. Als we dit platte band 10 km verder pas hadden mochten we die zelf vervangen! Na een telefoontje naar de verhuurmaatschappij kopen we een nieuwe band en na een kwartiertje zat die er al op.
Om het zekere voor het onzekere te nemen laten we de bandenspanning van onze auto ook maar controleren, er zat voor de gravel road bijna 1 kg te veel druk op.

Dit avontuurtje voorbij zetten we onze weg voort naar Swakopmund, van hieruit nog 270 km, we passeren de mooiste landschappen. Als je 5 minuten je ogen dichtdoet ben je precies in een ander land, van woestijn naar bergen, naar savanne en terug naar woestijn.

We komen zonder verdere ongelukken aan in Sam's giardino, ons hotel voor de komende 2 nachten. We checken in in onze kamers en drinken iets in de bar.
We boeken een boottochtje naar walvisbaai voor morgen en bestellen ons avondeten.

Ondertussen spelen we " de grote dalmuti" eindelijk zou Maud zeggen, ze vraagt dit nu toch al een paar dagen.

Straks avondeten en dan waarschijnlijk weer op tijd in bed.