walvisbaai

18 augustus 2014 - Swakopmund, Namibië

Na het ontbijt worden we opgepikt met een kleine bus om naar Walvisbaai te gaan, we rijden een kleine 30km en komen aan in een havenstadje.
Hier stappen we op een catamaran en beginnen aan onze boottocht, we zijn nog niet weg of er passeren al verschillende pelikanen, ik wist dat die groot waren, maar als je ze zo recht naar u ziet vliegen zijn het toch indrukwekkende vogels!

Een paar minuten onderweg springt er al een zeeleeuw aan boord, ze leggen ons uit dat ze die kennen en dat er 7 verschillende zijn die waarvan er altijd minstens 1 aan boord sprint, hij krijgt wat vis, wie wil kan hem wrijven, iedereen neemt foto's en hij verdwijnt weer in de zee.

Verder in het water hangen er vele tonnen, er wordt ons uitgelegd dat dit een oesterkweekerij is, tussen elke 2 tonnen groeien er ongeveer 6000 oesters. Hier moeten dus miljoenen oesters hangen!

Als we aan de andere kant van de baai komen zien we honderden zeeleeuwen op het land, we zien ze niet alleen, maar horen en ruiken ze ook. Ze maken min of meer hetzelfde geluid als een geit.
Ondertussen zwemmen er zeehonden en dolfijnen rond de boot en aan de rand van het water staan er een hoop flamingos.
We varen nog eventjes uit de baai, waar we nog veel dolfijnen zien en we beginnen stilletjesaan aan de terugtocht.
Halverwege stoppen we, we drinken een pintje (of een paar pintjes) en op de boot openen ze oesters en een paar flessen champagne.

Na de boottocht kijken we nog wat rone in de winkeltjes en kopen een paar souvenirs. We keren terug naar het hotel waar we hopelijk de scheur in de voorruit van tante Lieve en Jurgen hun huurauto kunnen laten maken of de ruit laten vervangen. We rijden eeb paar garages af en vinden iemand die een middeltje heeft om het verder scheuren te stoppen, we laten hem dit doen en trekken Sakopmund zelf in.

We kiieren wat rond, kijken nog wat in de winkeltjes rond, gaan iets drinken en zoeken een plaats om te eten. We belanden in het Brauhaus, een Duits restaurant, waar we heel lekker eten voorgeschoteld krijgen.

Morgen rijden we naar Damaraland, een tocht van ongeveer 5 uur rijden, we blijven 3 nachten in de Huab lodge.