twyfelfontein

21 augustus 2014 - Damaraland Camp, Namibië

Veel getwijfel over wat we zouden doen vandaag, we konden naar een himba stam, nog wat relaxen in de lodge, naar twyfelfontein, ...

We besluiten de himba stam vrijdag te gaan bezoeken, want dat ligt op onze weg naar de volgende lodge, relaxen inde lodge hadden we gisteren al gedaan, dus we maken de lange rit naar twyfelfontein.

Volgens de eigenaars van onze lodge is het 3 uur rijden, wij kunnen het blijkbaar op een dikke 2 uur.

onze eerste stop is aan het petrified forrest, een versteend bos, het klinkt indrukwekkend, maar achteraf gezien is dit maar niets... de versteende bomen zijn allemaal stukken stam die neerliggen, het ziet er zeker niet uit als een bos. We krijgen hier een korte rondleiding en zijn al vlug weer op pad.

we komen aan bij twyfelfontei. En vragen naar Memory, dat is de zus van iemand die in onze lodge werkt, zij zal ons gidsen door het domein.
We zien verschillende graveringen, een paar muurschilderingen, beiden van duizenden jaren oud, in een indrukwekkend landschap.

Na de rondleiding keren we terug naar de lodge en we zijn net voor het donker terug.
'S avonds is er nog een bbq aan het zwembad, terwijl we de match van club brugge vokgen op de tablet krijgen we een lekkere maaltijd voorgeschoteld, nadien kruipen we weer vlug in bed.

Morgen bezoekn we nog de Himba's en nadien rijden we door naar het Etosha park, dit zou toch wel het hoogtepunt van onze reis moeten worden!
Ik ben benieuwd...