deadvlei

17 augustus 2014 - Namib-Naukluft National Park, Namibië

Om 6.15 uur staan we klaar aan de jeep, terug met Johnn als gids vertrekken we naar de Sossusvlei, een tocht van 65 km naar daar.onderweg zien we weer verschillende oryxen en springbokken, deze keer zien we ook struisvogels en jakhalzen.
Halfweg stoppen we aan dune 45, hier klimmen we naar boven, een deel klimt tot helemaal boven, ik, Jurgen en Jill keren halfweg terug.

We zetten onze tocht verder en passeren aan de 2x4 parking, vanaf hier mogen enkel 4x4 voertuigen verder gaan, dat beloofd!
Vilgens onze gids krijgen we nu een "African massage" we rijden verder over zandweggetjes, hoewel het is eigenlijk de bzdding van een droge rivier. Na 5 km indrukwekkende landschappen zijn we aan de parking voor naar deadvlei te gaan. We stoppen en moeten nog 1,1 km te voet verder.
We stappen tot ginder en het uitzicht is echt adembenemend! Een droge, witte vlakte met daarin dode bomen, het klinkt minder mooi dan het werkelijk is. :-)

Na een tijdje daar foto's ge omen te hebben keren we terug naar de jeep, onze gids heeft ondertussen het ontbijt voorbereid, we rijden een kort stukje naar een tafeltje onder een boom en nemen een heel uitgebreid ontbijt. Nadien keren we terug naar het hotel.

De hele namiddag blijven we aan het zwembad, 's avonds zijn we terug verlekkerd op het buffet, tijdens het eten zien we verschillende dieren die komen drinken aan de waterhole van het hotel.