Hilton

17 augustus 2014 - Windhoek, Namibië

Vandaag de dag begonnen met een game drive, we stonden om 7 uur aan het ontbijt zodat we om half 8 konden vertrekken. Na een "kort" ontbijt vertrokken we om 8 uur. We waren de enige 2 die de game drive zouden doen en konden ons zetten waar we wilden in de camion.

we reden het veld in en zagen al vlug wat beestjes:
- oryx
- springbok
- steenbok
- blesbok en een albino blesbok :-)
- struisvogels
- eland
- gnoe (of wildebeest)
- impala
- secretarisvogel
- bavianen

Toch al behoorlijk wat voor een eerste game drive! :-)
We hebben nog ee half uurtje neushoornsporen gevolgd, maar die konden we jammer genoeg niet vinden.

We reden terug naar de lodge, haalden onze valiezen uit de kamer en vertrokken richting windhoek.
Vandaag kwamen tante Lieve, Jurgen, Maud en Jill aan in Namibië.
We waren nog niet goed onderweg of we kregen al een sms dat ze op het dakterras van het Hilton hotel waar we verblijven zaten.
We konden goed doorrijden, en rond half 2 kwamen we ook aan in het hotel, we checkten in en zetten onze malariakuur in op het dakterras.

De rest van de namiddag hebben we aan het zwembad gespendeerd met nog een paar gin & tonics, ondertussen lieten we de receptioniste voor ons een tafel reserveren in Joe's beerhouse, een restaurant dat ons door verschillende mensen aangeraden werd.
'S avonds rijden we er naartoe en bleek dat de reservatie niet was gedaan en er geen plaats meer was, na even treuzelen aan de balie vonden ze plots toch nog een tafel voor 6 personen, gelukkig maar!
Het restaurant was gigantisch, er zaten misschien 4 a 500 mensen in een superleuk interieur, en door de kleinere delen bleef het toch nog gezellig.
We bestelden een brochette met 5 verschillende soorten vlees: kudu, zebra, oryx, crocodil en struisvogel. Onmiddelijk eens proeven van wat we deze ochtend zien lopen hebben. :-)

We kruipen vroeg in bed, want morgen spreken we om 6.30 uur af aan het ontbijt om onze toch verder te zetten naar Sesriem