fish river canyon

13 augustus 2014 - Fish River Canyon, Namibië

Vroeg opstaan vandaag, want we hebben een een lange rit voor de boeg, om 5 uur loopt de wekker af, nog tijd voor een douche en alles in onze valies te proppen, rond 6 uur stappen we in de auto richting Fish river lodge.

We stellen de gps in en vinden het toch vrij raar dat het 100 km korter is dan dat google maps ons vertelde, we nemen de landkaart erbij en beginnen te twijfelen, er zijn 2 routes naar de canyon, 1 geasfalteerde weg, die langs de rechterkant uitkomt, en een dirtroad, die langs de linkerkant van de canyon uitkomt... wat als we de verkeerde kant uitkomen?
We beslisten net om de geasfalteerde baan te nemen als we een bordje zien... Fish river lodge, 104 km, met een pijl die recht naar een aardebaan wijst. We zitten dus op de goede weg, de dirtroad blijkt heel goed berijdbaar, we kunnen gemakkelijk 100 km/h rijden.

na ongeveer anderhalf uur zien we in de verte ons hotel liggen. We rijden er vlug naartoe, hoewel... vlug ... ondertussen was de dirtroad veranderd in een wegje vol stenen en behoorlijk wat putten.

we komen aan in het hotel, het eerst dat ons opvalt is het uitzicht, wauw! We zetten ons aan tafel, bestellen iets om te eten en genieten van het uitzicht.
Onze kamer heeft hetzelfde uitzicht, we hebben een terras, zicht op de canyon van in onze bedden, een grote badkamer en een buitendouche met alweer zicht op de canyon.

We drinken nog een paar cocktails op het terras en maken een korte wandeling om de omgeving wat beter te zien.

Morgen zetten we de wekker pas om 8 uur, we kunnen uitslapen :-)

1. Moemi:
    14 augustus 2014
    Hey, een stoffig tochtje dus? Vriendelijke mensen daar? Tzal daar wel heel mooi zijn, we zien de foto s wel nog,he. Amuzeer jullie en de groeten aan tante lieve , jurgen, maud en jill, ik heb me bij hen al een olifant besteld... Wij verlaten morgen narbonne, trekken nog voor een week naar d'ardeche en dan zit het er weeral op, vrees ik. Gisteren bezochten we carcassonne. Grts