Zum anker!

13 augustus 2014 - Lüderitz, Namibië

Hier geraken was al een belevenis op zich... we moesten overstappen van vliegtuis in windhoek en hadden hiervoor slechts 1 uur en 15 minuten.
Na een zenuwslopend lange wachtrij aan de douane, moesten we onze valiezen nog ophalen en opnieuw inchecken.
Tijdens het aanschuiven hiervoor hoorden we van anderen dat de dag ervoor het vliegtuig niet mocht landen in Luderitz omdat er teveel mist was... hopelijk hadden we vandaag niet zoveel pech!

We konden blijkbaar vertrekken en stapten het vliegtuigje op, na een vlucht van een uurtje zijn we geland in Luderitz, de luchtha en had eerder iets weg van het station op 't kerrebroek, 1 klein gebouwtje waar douane, check in, departures, arrivals en autoverhuur bij elkaar zaten. De bagage werd door een jeep opgehaald en naar dit gebouwtje gebracht.
Gelukkig stond onze huurauto hier en niet in het centrum zoals wij dachten.

We reden naar onze slaapplaats, maar we waren nog te vroeg, de kamer was nog niet klaar. We gingen dan maar een bezoek brengen aan Kolmanskoppe, een verlaten spookstad waar vroeger diamandmijners woonden, nu heeft de woestijn deze huizen overgenomen en ligt er overal zand.

De omgeving rond Luderitz zou zo het decor kunnen zijn van de maanlanding, overal zand en stenen, verder niets.

Na de middag terug naar ons appartementje: Zum anker.
We kregen een korte uitleg van de eigenaar, wat een kamer: 2 slaapkamers, 2 wc's, een douche en logbad, een keuken, living en terras met barbecue.

'S avonds een flesje wijn gekraakt en vroeg het bed in, wanr om 5 uur loopt de wekker af voor een rit van 370 km naar fish river canyon.