richting Etosha

22 augustus 2014 - Ombika, Namibië

Vandaag vetrokken we richting het Etosha nationaal park, eindelijk!
Na het ontbijt vertrokken we richting kamanjab, daar konden we tanken en een kleine 20 km verder was een Himba dorp. We stopten aan het dorp en namen een kijkje, het leek ons leuk, maar eigenlijk was het vrij zielig, het leek meer op een menselijke zoo dan op een authentiek dorp...
Na de naar ons gevoel heel dure fee betaald te hebben vertrokkzn we naar het Etosha safari camp, ons volgende hotel.

We checkten in, namen een lichte lunch en doken eens in het zwembad. We vertrokken nog snel naar Etosha, we konden nog 2 uurtjes in het park.

Na ongeveer 3 minuten in het park zagen we al enkele giraffen! Nog iets verder stond er een olifant langs de kant, de gewoonlijke oryxen kudi's zagen we ook en zebra's Kwamen voorbij gelopen.
We reden nog vlug naar waterhole, daar stond een giraf te drinken, ook een coyote liep er rond en de grootste vliegende vogel ter wereld een kori bustard zagen we daar ook.
Langs alle kanten liepen er zebra's, ze hadden ons al verteld dat we duizenden zebra's zouden zien, we konden het moeilijk geloven, maar nu lijkt het toch mogelijk :-)
We moesten jammer genoeg al terugkeren of we zouden niet voor zonsondergang aan de uitgang zijn...
Net iets voor de uitgang stonden er een paar auto's langs de kant dus stopten we ook. We zagen een aantal coyotes, maar iedereen bleef maar staan dus moest er nog iets zijn da we over het hoofd zagen... en toen zagen we het... een mannetjes leeuw! Blijkbaar zat er nog een leeuwin ook, maar die kon ik niet zien.

Als we dit allemaal al zagen op amper 2 uurtjes, zonder gids dan nog, wat gaan we dan morgen te zien krijgen? We boekten een hele dag safari via het hotel, dus hopelijk kunnen we het lijstje van dieren dat we gezien hebben morgen nog uitbreiden.